Opening van het voedselbosje

Het voedselbosje als buitenlokaal

Beste ouders,

De Sprong heeft weer een stap gezet waarin het leren van én in de natuur centraal staat. Afgelopen dinsdag was de officiële opening van het voedselbosje ’De Buitenhap’. Alle kinderen van de school waren bij de opening aanwezig. De leerlingen van groep 6, 7 en 8 hebben een leerzame en leuke gastles gekregen van IVN Natuureducatie rondom de aanplant van het Voedselbosje. De leerlingen hebben ieder een eigen plantengroep aangeplant. Daarnaast hebben zij wormen onderzocht die voor het bosje gaan zorgen en zij hebben alvast geproefd van al het lekkers dat het Voedselbosje straks gaat opleveren. Thee van de citroenmelisse viel erg in de smaak, en de leerlingen hebben spelenderwijs verschillende kruiden leren herkennen op smaak en geur. Samen met de hovenier zijn de planten in de grond gezet. Niet gehinderd door de kou hebben de leerlingen met z’n allen samengewerkt om de planten op de goede plek te zetten. De groei en bloei van het bosje gaan de leerlingen goed in de gaten houden. Zodra er iets te oogsten valt, zal de hele school ervan meegenieten!

Door het Voedselbosje leren kinderen op een uitdagende en vernieuwende manier hoe voedsel groeit en waarom dit goed is voor de natuur, het klimaat en jezelf. Ze ontdekken hoe verschillende planten smaken en welke delen je ervan kunt eten.

Oproep: Er zijn altijd nog ’voedselboswachters’ nodig. Dat zijn ouders die de leerlingen en de leerkrachten kunnen ondersteunen bij het onderhouden van De Buitenhap. Dus mocht u zin en tijd hebben, laat het de leerkracht weten!

onthulling voedselbosje onthulling voedselbosje
6f7e32b0-ca76-4384-87b2-023eadfe377e 6f7e32b0-ca76-4384-87b2-023eadfe377e